Uralistica

Haloo, kaikki!

Euroopassa sanottaisiin joskus että suomen kieltä on ihan vaikea oppia. Ajatteletteko kuitenkin että se tosiaan on?? Mitä on teidän mielessä kun opitte suomea? 

They may say often that Finnish language is a very difficult to learn. However, do you think it's truly so? What's on your mind when you try to learn it?

Просмотров: 540

Ответы на эту тему форума

I've started to learn japanese and also Finnish, and currently I'm in search of some interconnected method to learn both of them.

need to say that Japanese grammar in some points is rather similar with Uralic.

yes, you're right.  Uralics ─I don't know everything about them but at least Finnish─ is some somewhat more understandable to me in comparison with the structure of Japanesae language than English and other European ones. As same as Finnish, we tend to manage grammatical cases. Because of that, as you refered, our and Uralic grammar has some similarities. Therefore I don't feel hardships sometimes when learning Finnish. ))

En usko, ettӓ suomi on vaikea. Se  on vain erikoinen. Vaikea on venӓjӓ ja unkari. Ne, joytka lapsuudestaan puhuvat vena:jaa: ei edes ajatele siita:. Isoa:itini alkoi opiskella minulle vena:jaa: kun mina: olin vasta kolme vuotta vanha, joten minulla ei ollut koskaan sen kanssa. Mutta kerran mina: kysyn Suomen Yleradion vena:ja:nkielisenohjelmien toimittajalta- kumpi on vaikeampi -  venaja vai unkari. Sen naisen mies on unkarilainen ja ha:n puhuu hienosti kumpaakinkielta:. Ja ha:n vastasi: "Luulen, etta: vena:ja: on vaikeampi". Lisa:ksi, la:hes kaikki tieta:vat, etta: unkari on Euroopan vaikein kieli.

Joo, Minulla onkin sama mielipide. Aivan unkari voi olla vaikein kieli jotta hallita täydellisesti Euroopassa. Mutta en ajattele, että venäjä on vaikea. Millaiseksi kieleksi venäjää ajattellaan kuitenkin Euroopassa??

Olen ersäläinen. Luulen, että suomen kieli ei ole vaikea ersäläisille.... Minä opiskelin suomea itsen... nyt ymmärän vähän...

oon suomalainen, ja opiskelen ersän kieli. no voin sanoa. että suomen ja ersän kielet on oikein saman. samaa kielioppia ja sanojen johtamiasia

myös tiedän venäjän kieli. en voi sanoa, että se olisi on vaikea minulle. minusta, vaikeammin kieli euroopassa se on ranskaa 

Erush Vezhai сказал(а):

Olen ersäläinen. Luulen, että suomen kieli ei ole vaikea ersäläisille.... Minä opiskelin suomea itsen... nyt ymmärän vähän...

Miksi ranskaa on vaikeammin?

Jari Mattonen сказал(а):

oon suomalainen, ja opiskelen ersän kieli. no voin sanoa. että suomen ja ersän kielet on oikein saman. samaa kielioppia ja sanojen johtamiasia

myös tiedän venäjän kieli. en voi sanoa, että se olisi on vaikea minulle. minusta, vaikeammin kieli euroopassa se on ranskaa 

Erush Vezhai сказал(а):

kirjoitamme 10 kirjaimet, luemme 3 ynnä vanhat sanaliitot jotka pitää aina muistaa brrrr )) no se on vain minun mielipide

Joo, niin on.  Se on vaikea...

Jari Mattonen сказал(а):

kirjoitamme 10 kirjaimet, luemme 3 ynnä vanhat sanaliitot jotka pitää aina muistaa brrrr )) no se on vain minun mielipide

RSS

Пусъёс

© 2019   Created by Ortem.   При поддержке

Эмблемы  |  Сообщить о проблеме  |  Условия использования